Äntligen fredag

Som nu var för två dagar sedan
men då och igår fanns ingen tid att skriva så det får bli nu..


Hade bestämt mig redan tidigare i veckan att jag ville till Ikea idag, fick pengar av mormor till min födelsedag och kände för att göra lite fint här hemma hos oss (bilder kommer), så efter att vi sovit ut, vaknat ordentligt ätit brunch och (äntligen) spelat lite sing star, åkte Jocke till skolan för att träna och jag till Ikea Barkarby.
     
Väl på barkarbyoutlet området fick jg för mig att ta en omväg förbi rusta, ett ordentligt nedslag fanns verkligen ingenting där bara skräp. Men det blev en trevlig promenad i solen, älskar verkligen våren när solen börjar komma fram igen.

På Ikea köpte jag fina kuddar till vardagsrummet, panelgardiner till sovrummet och ett överkast till sängen, en mysbelysningslampa till sovrummet, smarta förvaringspåsar till frysen och lite annat smått och gott. Det goda bestod av en korv (som jag åt upp då) chokladbollar som vi åt upp sedan på kvällen och chips som vi åt i lördagskväll. Efter Ikea åkte jag och tog en långpromenad med Smulan, hon gömde sig några gånger och försökte övertala mig att låta henne vara på isen vid hundbadet men jag var sträng. Sedan sydde jag gardiner och åkte hem.

Hemma var Jocke så vi skrev en handlarlapp och han var snäll och gick och handlade medan jag städade i ordning och satte alla nya saker på plats. Sedan lagade vi laxpaket i ugn med purjo, salt, peppar olivolija och dill, potatis och morötter i ugn. Till förrätt blev det avokadosoppa och till efterrätt milkshake och chokladbollar.

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

Godmorgon på dig, hoppas att du har sovit gott :}


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback