Student vid lärarhögskolan

Så det så!
Även om det krävs ett visst övertygande varje gång jag går in på lhs.se och ser konstig text som jag inte förstår så var det till lärarhögskolan som jag sökte våren 2006 och väntade på svar från hela sommaren nere i skåne och det är där jag pluggar tillsammans med flera av mina nära vänner och så ska det fortsätta att vara!

Är glad för alla som jag pluggar med nu som också står fast vid det, även om jag inte skriver så mycket om hur det är att plugga till lärare så kan jag en gång för alla slå fast att det är roligt. Upplyftande, utmanande och det man gör det till. Har haft riktigt bra föreläsare/lärare som gör mig inspirerad och som väcker spännande tankar och så finns det sådana som föreläsaren jag "lyssnade" på idag. Alla som var där vet nog iaf vad jag syftar på (menar faktiskt inte i första hand att han inte gav oss någon rast!).

Här är två tips föresten www.lektion.se (vet inte hur mycket nöje det är för de som ännu inte kommit på att de vill bli lärare men det är verkligen ett bra tidsfördriv och en intressant sida) och att gå in på skolverket.se och söka på kursinfo där man kan läsa styrdokument för allting egentligen.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hej! Jag har varit jättedålig på att kommentera bloggar den senaste tiden. Sitter och håller på och tar ut centrala begrepp ur boken som han som föreläsningen handlade om har skrivit. Hurra vad roligt. Vi ses nångång snart. Kram kram!

2008-02-07 @ 17:30:53
Postat av: Emma

Tackar Mikaela! :)

Nej har inte sett att det var det som stod på tröjan, coolt! :D

Jag måste verkligen kolla lektion.se. :)

Jaha, men Mikaela, du ska ju bli lärare? Då måste man vara mästare på att förklara allt, alltid! ;P

Ses!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback