Våra busskortsfodral från Hong Kong matchar våra busskort!

Idag har jag varit med kära Syster yster vi gjorde en extremt viktig upptäckt idag på bussen!
Våra busskortsfodral från Hong Kong matchar våra busskort!

Vi åt lunch med Mamma på Deli och plötsligt var deras portioner inte alls för stora utan lagom, blev extremt nöjd med mig själv, snart kanske jag till och med får ge blod (peppar, peppar).
Efter det var vi på vivo och handlade, det är lustigt med vivo när man tror att man handlat klart så vipps! Där precis vid kassan fanns det nya storter av läkerol i påse, ovala och med smak av Både hallon och lakrits.

På eftermiddagen efter att jag kanske gjort oss till hundvakter och inte köpt en citron och bakformar bakade vi (Sandra) en sockerkaka och sedan bakade vi (mest sandra) kladdkakemuffins med en maraboubit i. Och ja Sandra det var inte bara en chokladbit utan det var Marabou och det är viktigt!

På kvällen efter att ha ätit sushi med familjen och blivit informerade om att Sandra och jag bör börja ta körkort, var det äntligen dags för vår tredje Vännerkväll. Vi kom ikväll in på säsong 2 och det är så härligt med flera timmars vänner! Pröva det någongång om du har tid över! Passa även på att testa organiskt grönt te, mmm..
Vi slog rekord idag och jag tror att vi såg 10 avsnitt, men den siffran bör kollas upp för jag är trött. 

Försökte föresten erbjuda Jocke en chokladmuffin med en Maraboubit i mitten när jag kom innanför dörren för en stund sen. Först var det en normal reaktion från min käre Jocke, han slet till sig min påse och hittade muffinsen och mmm:ade.
     Men sen såg han plötsligt ledsen ut och meddelade att: 
- Jag lider redan av sockerchock så är det okej om jag väntar till imorgon.
Har inte kollat om han har feber men tydligt mår man dåligt av kombinationen: Pannkakor, grädde, socker och wiskey. I för stora mängder alltså. Även om jag tror att Wiskey aldrig är bra, det luktar för äckligt!

Kommentarer
Postat av: hamis

Mitt busskort är jättefult :o(
Hallå, eftersom att du gör så mycket saker vill du och någon gå på bio? Jag har 2 fribiljetter men de går ut 15/9 ( september :p ) och jag kommer ändå inte hinna gå.
Bis später! (Du kan ju fråga din sambo om vad det betyder).

Postat av: Mikaela

Ja det vill jag gärna ha! Jocke och jag går gärna, han tror förresten att de där du skrev betyder: hörs senare, später betyder iaf senare.
Men någon annan kanske kan översätta det bättre.

2007-09-08 @ 23:44:36
URL: http://mikaelabjorklin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback