Fotboll, vem spelar?

Kom in i vardagsrummet efter att ha pratat med mamma som är i Skåne med syster yster och papps. Skulle ha åkt ned till dem imorgon men måste stanna hemma och skriva på min tenta (måste verkligen ut snart). Började prata med Jocke om facebook ett allt vanligare samtalsämne i vårt hem, när jag efter en stund upptäckte att det är någon slags fotbollsmatch på tv. 

- Varför tittar du på fotboll, du tycker ju inte ens om fotboll!
- Men jag ska kanske titta, om jag tittar tillräckligt länge så kanske det blir kul..
- Va? Men varför? 
- Det är det ända som visas på vår nya sportkanal (eurosport som sänder snooker har bytts ut mot tv4 sport i vårt hur nämligen) så det väl bara att vänja sig.

Suck (citerar en av Systers jobbiga kompisar från när hon gick i mellanstadiet som alltid sa suck som ett ord)
Stackars Jocke, ge oss Eurosport tillbaka!!! 

Ha! nu bytte Jocke till åh, det är 50 first dates
Måste gå
      HEJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback