Det gör ont

Skriver lite för att förklara nedanstående text efter att syster påpekat att det var lite obegripligt och efter att ha tagit en tur till söder och pratat med Elin i kylan en stund inser jag det också.
Jag och Jocke tittade alltså på ID på kanal 5, ett nytt underhållningsprogram där det gäller att identifiera 12 okända/småkända personer genom att trycka på en knapp och säga jag låser nummer 5 till att vara Kalles Kaviarkillen för att ta ett exempel. En del är självklara och sedan är de i slutet svåra. Men en normal människa börjar med de lätta för att nå högre nivåer på vinstpengarna.
    Så här skriver kanal 5 om serien: "I Kanal 5:s nya engagerande gameshow "ID" utmanar du dina fördomar om människor när du ska para ihop tolv totala främlingar med deras rätta identitet.".


Så här sammanfattade kanal 5 manens insats:
Nästa tävlande heter Joseph Shaya och som katolik född i Bagdad har han varit med om mycket i sitt liv. Det tror han kommer vara till hjälp när han spelar ID. Om inte har han hjälp av sin pratglada syster som Hans Fahlén får avbryta innan det är hon som har tagit över tävlandet. Joseph lyckas peka ut sin drag queen innan han går bet på vem som är bilmekaniker. Men han revanscherar sig snabbt och gissar rätt nästa gång för att sedan plocka hem identiteten som har bröstimplantat, är balettdansör och Sveriges man 2007. Vi lämnar programmet när Joseph valt att använda trippeln på den identitet som är parkourutövare värt 30 000 kronor.

Men jag gillar min sammanfattning bättre, vad tycker du?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Man kan inte vara så korkad! Det är upprörande, det går knappt att fortsätta titta.
Att säga att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta räcker inte, jag behöver skrika.
Om ni kan slå på tv och se på ID på femman och mannen som ska gissa nu så GÖR DET.

Bland det första han gör är att gissa på en bilmekaniker när det finns,


Bara för att göra allt värre så är hans lillasyster inte ett dugg smarare!

Jocke är helt konstigt, han går varv efter varv i lägenheten och mumlar,
det är inte sant, det är inte sant, det kan inte vara sant.

Ge honom inga pengar kanal 5 det är FEL!


Kommentarer
Postat av: Sandra

De där låter intressant, men tvyärr fattar jag inte såp mycket av de... kan inte du förklara mer för mig nästa gångh du e hemma?

2007-09-10 @ 21:17:43
Postat av: Veronica

Alltså jag fattar inte så mycket. Kanske fattar mer om jag ser programmet. Fast det tror jag inte jag vill nu... Fin bård förresten eller vad man säger, där uppe på bloggen. Vi ses! Kram

2007-09-13 @ 22:12:26
Postat av: hamis

Mikaela, alla som är med är IDoter. Vad hade du väntat dig??

2007-09-22 @ 12:07:04
Postat av: Mikaela

idioter ska det stå...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback