Vilka minns du?

Har haft diverse julkalendrar i huvudet de senaste dagarna, är på jakt efter Ronny och Julia från 2000 men hittar den inte där jag inte letar eftersom det inte är lagligt bara så alla vet, haha.
Men här är några jag verkligen minns och älskar:
image52 
 
1979: Trolltider              1992: Klasses julkalender 
image49 image51
1995: Jul i Kapernaum           1997: Pelle Svanslös
                 

 BILD SAKNAS!
  & efterlyses


 1996: Mysteriet på Greveholm                  



Vilken är din favorit julkalender?

Kommentarer
Postat av: hanna

När trolltider gick var jag inte ens påtänkt men det har man sett i efterhand =) men jag gillade pelle svanslös. kommer knappt ihåg dem alla. vilken är din favorit?

Postat av: Veronica

Sunes jul och Tomtemaskinen (Pettson och Findus) absolut. De måste jag se om i vinter! :) Kram!

2007-10-12 @ 00:29:42
URL: http://veronicagodin.blogg.se
Postat av: Mikaela

Hanna: Mysteriet på Greveholm men annars de där fyra =)

Veronica: Oj glömde dem, älskar Sunes Jul, ska gå i genom listan jag hittade lite bättre. Ja ser dem gärna med dig föresten!

2007-10-12 @ 00:40:31
URL: http://mikaelabjorklin.blogg.se
Postat av: Jocke

Ture Sventon privatdetektiv var den bästa julkalendern! Han hade en flygande matta som jag också ville ha kommer jag ihåg. Annars var tippen ganska kul. Men den gick ju på sommarn så det kanske inte räknas..

2007-10-12 @ 00:55:26
Postat av: Veronica

Ja, vi kan se julkalendrar hela december!
Jocke- är inte jag äldre än dig? Hur kan DU minnas Ture Sventon??

2007-10-12 @ 18:33:00
URL: http://veronicagodin.blogg.se
Postat av: Sandra

Hahaha, va skumt, diskuterade precis julkalendrar en masssa med Elin här om dagen..
Men Mikaela... Ronny å Julia? den va ju inte ens bra ju:P Satsa på typ Caspars jul eller va tusan den hette, om ungen som bodde i norrland, den var i allafall lite gullig ju:P
Kram

2007-10-13 @ 10:43:18
Postat av: Sandra

Gick in och tjuvkikade lite på Veronicas blogg... hann läsa att DU lärt henne att laga mat, eller pratade hon om en annan mikaela?:P Känns skumt att någon som lagar pannkakor utan mjöl kan lära andra laga mat;) Men hörru, kan du laga mat så tycker jag att de e din plikt som storasyster att lära mig de innan jag drar hemifrån;)
Kram

2007-10-13 @ 11:05:00
Postat av: Maria

Vad roligt, då får jag börja läsa din blogg också! :) Tycker för övrigt att Sunes jul är bäst!

2007-10-13 @ 12:05:49
URL: http://savstrom.blogg.se
Postat av: Lina

Pelle Svanslös e ju klart bäst! :D

2007-10-13 @ 16:08:29
URL: http://metrobloggen.se/linab
Postat av: hamis

Okey, gott folk, nu klarar vi upp det här...
Lassemajas detektivbyrå och Ronny & Julia är bäst!! (Hoppas att årets blir lika bra).
Sämst är helt klart En Decemberdröm.

2007-10-18 @ 18:07:45
URL: http://merryme.blogg.se
Postat av: jocke

Jag är äldre än dej Veronica! flera månader.. jag minns inte mycket av Ture Sventon, men jag minns att han hade semlor i ett kylskåp och en flygadematta. Det tyckte jag var kul och det är ungefär lika mycket som jag minns från någon annan julkalender.

2007-10-18 @ 23:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback