Vilka minns du? del 2

Blev glad över intresset för julkalendrar, så jag fortsätter. Ska testa om jag får mer julkänsla av att börja tidigt i år, har varit extremt noga med att inte börja fören 1 december (alternativt 1 advent om det är före första december) men min blogg är fri och här ska det skapas julstämmning. Synd att de inte börjat sälja skumtomtar än bara...

De julkalendrar som hittils varit favoriter är:
Mysteriet på Greveholm (min stora favorit, även om jag tycker om många)
Pelle Svanslös
Sunes jul
Tomtemaskinen
Ture Sventon privatdetektiv
Caspars jul (som faktiskt heter: Kaspar i Nudådalen)

Varav några av dem fått flera röster, men finns det ingen annan som har någon annan favorit? Eller som bara inte gett sig till känna ännu...

Vore föresten trevlig att höra vilken ni tycker är den sämsta julkalendern hittils,
själv röstar jag helhjärtat på:
2002: Dieselråttor och sjömansmöss
image58
Med motiveringen att julkalendrar bör handla om julen, innehålla glädje och hopp så att man orkar gå upp de där tidiga mörka december mornarna för hur ska man annars få någon julkänsla eller komma i tid?!



Kommentarer
Postat av: Ida Appelquist

ursäkta, dieselråttorna ägde ju skiten

2007-10-20 @ 14:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback