Tvätt, Sambokris, Elf och New York

- Hädanefter tvättar vi vår egen tvätt...
Det är det Jockes slutkommentar på en diskussion vi haft nu sent denna måndagskväll (har för övrigt inte hunnit göra frågesporten till imorgon så jag kommer typ inte få någon sömn inatt jippi..)
         Han har nämligen krymt flera av mina älsklingströjor från bl.a New York, Köpenhamn + EM tröja bara pga. av att han inte orka titta på skötselråden eller inse att skjortor och ömtåliga tryck tvättar man inte i 40 utan i 30 eller i kallt vatten om det går... Är sjukt irriterad men har ingen att ta ut det på så jag får hålla allt inom mig och det tycker jag inte heller om för det är inte mig själv jag är sur på.
Kanske ska tillägga att ingen bad honom lägga i sista maskinen...

Första krisen egentligen om jag inte är hemskt glömsk nu, men att vara sambo kan ju inte vara härlig varje sekund kanske.. Även om jag älskar Jocke så är jag bara så sur nu, men inte för att det var kläder utan för att det var resminnen och jag saknar verkligen New York..

Såg på ELF idag en underbar film som är underbar just för att den utspelar sig i New York under vintern, hade det inte varit för Mustangs hade jag seriöst övervägt hur mycket jobb det skulle krävas för att kunna bo i New York ett år eller tills jag tröttnar om jag tröttnar det är verkligen den bästa platsen på jorden. Pratade med mamma om det härom dagen och det skulle verkligen vara så underbart att få fira Jul där.


Uppdatering - Har lugnat ner mig nu, upptäckte att jag skrev att det bara var laget som fick mig att stanna i Sverige, det stämmer ju faktiskt inte helt. Men plugga kan jag säkert göra på distans eller ta ett uppehåll, Jocke skulle jag ta med mig det känns så självklart bara att vi finns vid den andres sida. Ska tänka efter innan jag blir sur på honom skulle bli så halv utan honom. Det är inte värt att riskera det oersättliga för något ersättningsbart.
Känns konstigt att det är min sista dag imorgon skulle lite vilja få låtsas att jag bara kan forsätta gå tillbaka trivs så sjukt bra men det ska trots det bli lite skönt att kunna slappna av och stanna framför datorn och läsa massa litteratur ett tag.

Oj, nu är klockan nästan tolv ska upp om sex timmar, ska inte alls somna så här sent när jag ska upp tidigt. Och imorgonbitti har vi tvätt över hela lägenheten, men det är ganska fint i hallen ska nog foto och visa. Det hänger nämligen stumpor över hela vår hallgrind.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback