Tröttast i Stockholm?

Är så trött så jag vet inte vad jag ska göra av mig själv, det är så ansträngande men så roligt att vara ute i skolan och undervisa. Kommer sakna det, men framför allt längta till den dag jag själv är klar och får kliva in i mitt första egna klassrum. Det känns verkligen så rätt att bli lärare och jag kan inte tänka mig ett roligare jobb, fast att vara tränare är ändå det bästa.

Pratade föresten med en lärare på skolan där jag är för någon dag sedan och hon har en teori att man nästan kan se på blicken på tunnelbanan på eftermiddagarna vilka som är lärare bara för att man blir så trött.
Trött blir jag iaf, tror att det var lite som vi sa med ljudnivån som ibland blir lite väl hög, sen alla intryck och alla tankar om lektionsplanering, hur eleverna mår, vad de kan och borde, måste lära sig och vad jag kan förbättra har förbättrat och osv...

Nu ska jag titta på Ugly Betty med älskling som ligger och väntar på mig, episode 9 season 2
Så spännande men framför allt julmys med deras rosa gran och allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback