en lustig vecka faktiskt

Måste bara få sammanfatta den här veckan för den har varit konstig som få...

Måndag - klockan ringer kvart över fem halv sex någonting och jag virrar ut i badrummet, duschar klär på mig försöker hitta något "läraraktigt" att ha på mig och få i mig mina mediciner (misslyckas), äta något se på nyheter (det msislyckades) och göra varm choklad att ha på den en timmes långa vägen till min skola där jag ska ha min verksamghetsförlagda utbildning (läs: praktik) i några veckor nu. 
Väl utanför dörren ser jag bussen och tänker att det sparar jag några minuter på så den tar ja, men...
Spiller ut min varma choklad över min jacka när jag ska lägga ned mitt busskort i väskan, missar tunnelbanan men en minut för att det är en konstig tidzon vid Rådhuset och spiller sedan ut resten av ,min choklad på perrongen... Sedan när jag väl ska ta mina mediciner för att kunna stoppa chokladmuggen (som är extremt söt men fasligt opraktisk som ni märker) känner jag mig så stressad så ja kastar in alla samtidigt vilket leder till att jag nästan spyr, ja. Snacka om att jag var peppad när jag jag gick på t-banan vid centralen...
      På tåget börjar det kännas lite bättre, så jag bestämmer mig för att ringa min älskling och få höra några uppmuntrande ord.. Men vad händer, han har på den knappa halvtimmen börjat spy och har med andra ord den hemska vinterkräksjukan, så det är bara att inse att lägenheten och Jocke sätts i karantän och jag kommer inte kunna bo hemma under veckan.

På eftermiddagen var jag med Sandra och Mamma på stan och fick ett par till skor, tack mamma!
Vi köpte farsdagspresent och handlade middag på Tacostället vid en tvärgata vid centralen, mums.

Tisdag - klockan ringer sjukt tidigt igen går upp duschar, läser igenom läroböcker, påbörjar mer lektionsplanering och blir sen igen så jag får springa till tunnelbanan, tack min dumma sjukdom tack så hemskt mycket.
Har en härlig dag i skolan precis som dagen innan, slutar tidigt också så jag hinner se Mean Girls innan Hamis kommer och vi fixar linnen till våra tjejer.
Men sedan börjar helvetet igen, upptåget är försenat. Nästan okej för vi åker ju ett pendeltåg för tidigt och ett upptåg för tidigt så det ska ju inte behöva vara någon risk att vi kommer sent. Men nej, upptåget åker bara till Knivsta denna kalla regniga tisdag och vi ska åka vidare med SJ, men det tåget är också försenat. Så vi är i Uppsala först efter sex, vi ska vara i uppsala 17:17. Vad gör vi, jo vi bestämmer att jag ska springa före med nycklar och de andra (Hamis och en av våra tjejer) får komma efter, jag kom till hallen på 8 minuter (kan minnas fel kan ha varit 11) helt slut och sedan hade vi en härlig träning... På hemvägen hade jag tänkt be pappa komma och hämta mig men nej, bilen är på verkstaden och vårt upptåg är först försenat sedan inställt så vi får vänta en timma och tjugo minuter vid uppsala station, Jippi..

Onsdag, var lugn. Var så sjuk trött bara. Gjorde min första religions stencil i världshistorien, riktigt stolt!

Torsdag efter skolan (som btw är underbar, vill vara färig lärare NU, nej men kunde inte vara mer nöjd med mitt yrkesval) fick jag äntligen komma hem!
Det blev en Heroes/Ugly Betty ligga i soffan eftermiddag/kväll med älskling som jag saknat något otroligt, sedan somnade jag typ tio och väcktes 11 timmar senare av att Jocke tyckte att det var tråkigt att jag bara sov.



Kommentarer
Postat av: Veronica

Vad kul att läsa om din vecka och vad kul att det verkar så bra! Läste en svenskaskolbok och där pratade dem om SO-lektioner och jag har värsta tipset till dig om du vill ha sen ;) Försökte ringa dig idag men du svarade inte! Men vi hörs på söndag eller i början av nästa vecka tycker jag! Kram!

2007-11-09 @ 20:37:25
Postat av: ida-m

det var 8 min ;) haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback